Kirjoittaja Aihe: Suzuki CCI-öljypumpun rakenne?  (Luettu 2662 kertaa)

Kimmo Syrjä

  • Museotarkastajat
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
Suzuki CCI-öljypumpun rakenne?
« : 18 Tammikuu 2013, 18:30 »
Onkos kukaan aukonut nuita Suzukin CCI-tuorevoitelupumppuja?
Sain hommattua GT125:een käyttämättömän NOS-pumpun. Pumppu pyörii hyvin, mutta nyt arveluttaa mitä tuo rakkine on syönyt.
Onkohan tuolla jotain O-rengas tiivistyksiä esim akselilla, joita olisi syytä uusia ennen käyttöön ottoa? Kuvittelisin tuon olevan ihan yksinkertainen hammaspyöräpumppu, miten lie?

Lipi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Suzuki CCI-öljypumpun rakenne?
« Vastaus #1 : 21 Tammikuu 2013, 18:36 »
En ole varma onko miten samanlainen kuin 250:ssä, mutta tiivisteet kannattaa uusia, ja stefat... VARO banjopultteja kiristäessä ettet korkkaa niitä kierteitä!

Kimmo Syrjä

  • Museotarkastajat
  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: Suzuki CCI-öljypumpun rakenne?
« Vastaus #2 : 21 Tammikuu 2013, 19:24 »
OK, kiitti
Jostakin muistin syövereistä juppasi nyt mieleen sellainen juttu, että muistelen lukeneeni vääränkätisistä kierteistä Suzukin öljypumpussa??? Tekeekö muisti jo tepposia, vai pitääkö tuo mahdollisesti paikkansa? Nuo pumpun kasassa pitävät ruuvit on kyllä sen verran pienet, että ne saa kyllä korkkaamaan helposti

Lipi

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 2
Vs: Suzuki CCI-öljypumpun rakenne?
« Vastaus #3 : 22 Tammikuu 2013, 13:56 »
http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php?page=category&category_id=2006

Tuolta löytyy osat ja kuvat.

Eli on himppa erilainen kuin 250:ssä. Ja tarkoitin niitä banjopultteja joilla kiinnitetään öljyletkut lohkossa oleviin öljykanaviin.
Ainakin GT250:n pumpussa on yksi vasenkätisellä kierteellä oleva, kuusiokulmakannalla oleva pultti. Itse sen myös jostain luin, ja osasin varoa hieman avatessani ruuveja. Kyllä kun meisselin kanssa avaa niitä ruuveja niin tuskin korkaamaan saa vaikka olisi väärä kierrekin, muistaen ettei niiden kovin tiukassa pitäisi olla...
Ja jos öljyputkien takaiskuventtilit eivät toimi, niin kannattaa vaihtaa koko öljyletku. Eli öljyn ei pitäisi valua putkesta "taaksepäin". Takaiskuventtiilit ainakin 250:ssä ovat öljylinjojen päässä liittimien juuressa, mallia kuula ja jousi.
Rohkeasti vaan pumppu auki ja kuntoon. Se toiminta on kuitenkin pyörälle elintärkeää.