Kirjoittaja Aihe: Moposta prätkään!  (Luettu 136 kertaa)

suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Moposta prätkään!
« : 15 Kesäkuu 2018, 05:18 »
Moro! Haittaako ihmisiä jos vähän kertoilen tänne juttuja joita on tullut tehtyä suzuki merkkisten mopojen kanssa tai ylipäätään mopojen ;)

Laitetaas alkuun yhteiskuva  mopoista





Siinä siis  70, 80 ja 90-luvun pyörien eroja 8)

suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #1 : 15 Kesäkuu 2018, 05:29 »
Tarinaa ja kuvaa  keskimmäisestä eli 1985 gsxr750

Projektin alussa kun pyörä oli lähes ajokuntoinen


ja valmiina kaiken urakoinnin jälkeen...



suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #2 : 15 Kesäkuu 2018, 05:38 »
Mitäs tässä välissä sitten tehtiinkään....


PikkuOsien lajittelua, puunausta, hiomista,  maalausta



Putken kihnuttamista porakoneella



suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #3 : 15 Kesäkuu 2018, 05:44 »
Katteiden suttaamista :roll:






suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #4 : 15 Kesäkuu 2018, 05:52 »
Valmista palikkaa
 :D





Katetta kiinni :arrow:




Ja Suikat rivissä


Antero Viitala

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #5 : 15 Kesäkuu 2018, 06:19 »
Joo kyllä, eipä haittaa. Siisti ja huolellinen työnjälki on aina ilo ihmiskunnalle. Omat Suzuki-omistuskokemukset rajoittuvat GT 550 -73 vuosille -80-82 sekä autokaupassa vaihdossa syksyllä -83 tulleeseen vm -75 GT 125:een. Sanoinkuvaamattoman hieno hetki oli kuitenkin kesällä -89 kokeilla tuollaista sinivalkoista vm-86 viritettyä GSX 1100 R:ää. Siinä huomasi sen kolmentoista vuoden eron vm -73 Kawasaki H1D 500:een. Ei kun alat vain tekemään lisää, koskapa kerran homma näyttää käyvän kuin alapesu haulikolla.
« Viimeksi muokattu: 15 Kesäkuu 2018, 07:22 kirjoittanut Antero Viitala »

suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #6 : 16 Kesäkuu 2018, 10:02 »
Joo kyllä, eipä haittaa. Siisti ja huolellinen työnjälki on aina ilo ihmiskunnalle. Omat Suzuki-omistuskokemukset rajoittuvat GT 550 -73 vuosille -80-82 sekä autokaupassa vaihdossa syksyllä -83 tulleeseen vm -75 GT 125:een. Sanoinkuvaamattoman hieno hetki oli kuitenkin kesällä -89 kokeilla tuollaista sinivalkoista vm-86 viritettyä GSX 1100 R:ää. Siinä huomasi sen kolmentoista vuoden eron vm -73 Kawasaki H1D 500:een. Ei kun alat vain tekemään lisää, koskapa kerran homma näyttää käyvän kuin alapesu haulikolla.

Kiitokset Antero Viitala palautteesta, jokseenkin harvinaista saada näin rohkaisevia kommentteja.  Välillä tunnen olevani outo lintu tällä saralla kun kaikki motoristit on vanhoja partoja jotka yleensä vitut veisaa tämmöisen junnun tekemisistä.  Oon ajellut 9-vuotiaasta ja ropaamisen aloitin 14-vuotiaana enkä meinaa lopettaa ennekuin henki lähtee.  Olen syvästi huolissani moottoripyöräilyn tulveisuudesta sillä kokoontumista on saatanan vaikea löytää meikäläisn ikäistä kaveria saatika kaveria joka olisi kiinnostunut vanhoista moottoripyöristä tai niiden kunnostamisesta.   Jos voisin tulevaisuudesta elättää itseni kunnostamalla moottoripyöriä tekisin sen varmasti, ongelma vaan siinä että kellään ei ole kiinnostusta maksaa siittä vaan kaikki pitäisi tehdä ilmaiseksi.  Ihmettelen myös suunnattomasit tätä suomailaisten ainaista kiiinnostusta ja hypetystö pappatuntureita ja solikoita kohtaan.  Niillä on aina hinnat pilvissä sekö osien hinnat kasvaa. Tunturien hinnalla saat 3 20 vuotta vanhaa moottoripyörää enkä voi vaan ymmärtää sitä asiaa.
Tehkää japsistarat jotain äkkiä että saadaan uusia motoristeja ettei mun tarvitsee täällä ajella yksikseen 20 vuoden päästä!

suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #7 : 17 Kesäkuu 2018, 07:17 »



Stoori tallin uumenista majailevasta T250R:stä ;) oli aikoinaan faijan eka prätkä ja tämä kyseinen yksilö haettiin joulun alla 2009 keskeneriäisena projektina eräältä toiselta suzuki harrastajalta.   Moottori oli remontoitu mutta testata ei voinut ostotilanteessa sillä homma oli jätetty jonnin verran kesken >:(  Vaijerit ja akku kiinni, öljyt koneeseen ja polkemaan käyntiin, no ei kyllä luvannutkaan ennenkuin kaasin suoraan sylinteriin bensaa ja sitten se ulvo niin perkeleesti. Pitkän etsimisen jälkeen syy paikantui kaasutiimen luisteihin jotka olivat sekottuneet keskenään, luistit siis hiukan erimittaiset keskenään jolloin toinen kaasu jäi hiukkasen auki ja koko  kone huusi hoosiannaa.


suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #8 : 17 Kesäkuu 2018, 07:37 »


Tekniikan skulatessa edes some how  ;) hypättiin ulkokuoren kimppuun. Orggis vihreä candy green valikoitui väriksi saaden kaverikseen hopeiset raidat. Uudet logot, pakoputketkin löytyivät uudet( suzukisimon uk), käytetty etulokari, uusi takalokasuoja, uusi takalampun jalka,  uusi jarrupoljin, jne jne.  Lopputuloksessa ai haluttu säästellä  vaan kaikki on pyritty tekemään pieteetillä alusta loppuun.

[/url

Kiiltävien osien määrä on loputon myös moottorissa jotka kokivat massiivisen kiilloituksen.  Osa poskista olivat lohduttomassa kunnossa  mutta lopputulos kestää tarkemmankin syynin

[url=https://aijaa.com/ZfY0Td]


suizaman

  • Newbie
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: Moposta prätkään!
« Vastaus #9 : 06 Heinäkuu 2018, 10:08 »
Let there be light!





Ihmetteli kun kikserin valot temppuilivat mutta vastaus löytyi vanhasta sulakeboksista joka oli tullut tiensä päähän ja vaihtamalla paremmin toimivaan sai taas valot mopoon!