Kirjoittaja Aihe: Helposti museorekisteriin?  (Luettu 1900 kertaa)

Antero Viitala

• Newbie
  • *
Helposti museorekisteriin?
« : 05 Elokuu 2015, 06:31 »
Joskus tulee viihdytettyä itseään tutkailemalla näitä vaikkapa Nettimoton myynti-ilmoituksia. Ja voi kuinka paljon näkeekään näitä "helposti museoon"-mainoslauseita enemmän tai vähemmän projektinomaisissa kauppatavaroissa. (Ja kyseessä lie yleensä myyjän oma arvio, "Pakoputket vaihtamalla tms."- rohkaisevalla lauseella). No tuota, jos se on niin helppoa, niin mistä syystä myyjä ei sitten itse hät´hätää tekaise siitä museoajoneuvoa? Onko niin että vain tuijotellaan vuosimallia vai mistä moinen käsitys "helppoudesta" on valloilleen päässyt? Itse olen aikojen saatossa neljä pyörää MR-kilpiin saattanut ja mielestäni se ei ole koskaan ollut mikään läpihuutojuttu, aavistuksenomaisesti on saanut töitä tehdä. Lopputuloksia olen jäävi kommentoimaan, mutta mitäpä ollaan mieltä, ovatko myyjät joskus hieman hakoteillä? Vai onko tämä liian arka aihe käsiteltäväksi?
« Viimeksi muokattu: 06 Elokuu 2015, 05:27 kirjoittanut Antero Viitala »

Jukka Toukonen

• Museotarkastajat
  • Newbie
  • *
  • Emmää oikiasti ole museotarkastaja ;-)
Vs: Helposti museorekisteriin?
« Vastaus #1 : 06 Elokuu 2015, 17:54 »
Kaippa tuo vaatii samanlaista "sisälukutaitoa" kuin viestit, joissa kerrotaan, että kaikista maailman Internet käyttäjistä olemme arponeet sinulle 1 300 000 euroa. Ota yhteyttä allaolevaan osoitteeseen  ;D

Eli jos myytävä vehje olisi helpolla saatavissa museokuntoon, niin miksei myyjä ole sitä jo tehnyt ja samalla ottaisi reilun lisäsiivun euroja.

Pipit

• Newbie
  • *
Vs: Helposti museorekisteriin?
« Vastaus #2 : 08 Heinäkuu 2017, 10:49 »
Olisi kiinnostusta hommata Yamahan FJ 1100 tai 1200. Nyt seuraa typerä kysymys asian tiimoilta: mitähän kaikkea sellaiseen pitää uusia, että saisi ma -rekisteriin? Tietysti jos löytyisi tallissa seisinut alle 10k kilometriä ajettu, niin siihen ei varmaankaan tarvitsisi tehdä muuta, kuin putsata kunnolla. Sellaista tuskin löytyy järkevällä (mun lompakolle) sopivalla hinnalla, joten muiden kohdalla pyytäisin neuvoja, mihin kannattaisi etsiessä kiinnittää huomiota. Oletettavasti ainakin pakosarja menee uusiksi, mutta miten esim. uv -säteilyn haalistamat muoviosat?