Yamaha > Yamaha yleistä keskustelua

Yamaha RD 350 LC YPVS 31K -84

<< < (3/7) > >>

tuplaR:
...No näillä mennään ;)

tuplaR:
Olehan tarkkana ettei tule liian hienoa. ;)

Kimmo Syrjä:
Alkaapa näyttää hyvältä, kestänee myös vertailun!

Pekka Aalto:
Tervehdys Antero! 

Voin vahvistaa, että siinä vasemmanpuoleisessa kaasarissa ei ole sitä ryypyn putkea pohjaan asti imemassä.  Luulin itse samalla tavalla kuin sinä, että olin puhaltanut sen huitsin Vantaalle sohlatessani vanhojen kaasarin runkojen kanssa.  Onneksi ne kaasarin rungot oli niin syöpyneet, että katsoin parhaimaksi hommata romiksesta "uudet".... ja eihän niissäkään ollut toisessa sitä kuvittelemaani putkea.  Eli nyt sulla on yksi huoli vähemmän...

Sain oman N1 (-85) projektini toimimaan viikkoa ennen joulua ja nyt odottelen lumen sulamista, että pääsisi katsastajasedän luokse rekisteröimään sen uudelleen.  Jos sulla on motivaation puutetta, niin ota yhteyttä!

T. Pekka

Pekka Aalto:
Jeps... joskus sattuu munkki kohdalle, kun käy katsomassa näitä "pientä viimeistelyä vaille" olevia projekteja.
Tämän viimeisen N1 rakennelmani kävin hakemassa Paddock Hillin 2013 poistomyynnistä, kun Hakamäen Ismo tarvitsi lisää tilaa verstaan ulllakkovarastoon siellä Toijalan takametsissä.  Pahvilaatikoissa projekti kannettiin auton perään ja ainoastaan keula puuttui.  Onneksi Ismo oli itse purkanut laitteen ja merkannut suurimman osan epämääräisistä osista summittaisella osoitteella.  Se helpotti melkoisesti projektin valmistumista. 

Keula löytyi sitten isänpäivänä Forssan romppeilta, kuten myös alkuperäinen tehtaan korjaamo käsikirja Tuuloksen romppeilta.  Niiden avulla olikin sitten helppo jatkaa.  Ajettuja kilometrejä laitteen mittarissa oli yli 60.000 ja sylintereissä se sitten näkyikin...  oltiin jo nimittäin menossa 66mm mäntäkoossa ja yritin sylinterit hoonaamalla saada laitteen käymään kunnolla.  Kyllähän se kävi, mutta rätisi ja paukkui aika tavalla ja en ollut ollenkaan tyytyväinen. 

Tässä välissä sain osat takaisin kerhoni (HMPK) Maalari-Makelta ja kokonaisuus alkoi näyttää tyylikkäältä.  Rintamäen Harri väsäsi teipit ja siitähän syntyikin ihan kivan näköinen kapistus. Tämän jälkeen sain lisää virtsaa kintaisiin saaden uuden rakennusvimman päälle ja sylinterit porattiin 66,25 kokoon.  Myös kampura laitettiin (kiitos MC-racing/ Elon Pena) ja nythän se alkoi käymään kunnolla.

Jessus kun olisi tuon porauksen ja kampuran hoitanut ensimmäisten toimenpiteiden joukossa, niin olisi päässyt RD:llä ajelemaan jo viime kesänä.  Onneksi on noita muitakin ryskyjä kertynyt nurkkiin, joten tien päälle pääsee kyllä tarvittaessa.

Hyviä viikonloppuja Anterolle ja arkista aherrusta sulla vielä riittää projektin kimpussa.  Kivaa tuo rakentaminen kuitenkin on!

T. Pekka


Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta