Kirjoittaja Aihe: Honda Dream 305 CA77E projekti  (Luettu 2413 kertaa)

ponakka

• Newbie
  • *
Honda Dream 305 CA77E projekti
« : 19 Lokakuu 2014, 12:50 »
Moi

Ajattelin kirjoittaa tänne projektistani ja otan mielelläni vastaan neuvoja kyseisen projektin kanssa. Olen muutaman vuoden rakennellut muille sähköjä pyöriin ja siitä iski kuume hommata moottoripyörä. Omaa mopoilukuumetta vähentääkseni muistin, että isä on säilönyt vanhaa nuoruusvuosiensa mopoa autotallissani ja nyt olisi otollinen aika alkaa kunnostamaan sitä. Pyörä on ensirekisteröity 1963 ja isä osti sen noin 1979.
Pyörä oli silloin kirkkaan punainen ja ei hirvittävän suosittu ulkonäkönsä takia. Jotenka pyörästä tehtiin katu-uskottavampi hävittämällä alkuperäiset lokasuojat ja ketjusuoja. Pyörä maalattiin vielä mustaksi, epäilen vahvasti vielä että se tehtiin pensselillä. Jossain tässä välissä koneelle tehtiin jonkin sortin remontti ja pyörä laitettiin seisontaan reiluksi kolmeksikymmeneksi vuodeksi ja nyt ajattelin juniorina purkaa tuon atomeihin ja laittaa kuntoon. Tuossa kolmenkymmenen vuoden aikana konetta ei käynnistetty kertaakaan, kerran vuoteen sinne oli pudotettu tippa öljyä ja poljettu.

Tällä hetkellä olen puhdistanut tankin, tankin hanan ja kaasarin. Kaikki ne osat ovat olleet paksussa hartsissa joita on joutunut liottamaan ja pesemään ultrapesurilla hartaasti. Seuraavaksi olisi sitten koneen vuoro.

Ajattelin tässä talven mittaan yrittää etsiä alkuperäisiä kaaria ja ketjusuojaa ja toivoisinkin, että jos jollain on nurkissaan jotain osia, tai edes tuttuja jotka voivat tietää mistä noita osia voisi kysellä, niin tähän threadiin vain juttua, tai sitten viestiä.

Olen harkinnut pitäväni jotain blogia tuosta, miten pyörä edistyy, mutta nyt on hommat niin aluillaan vielä, että saa nähdä tuleeko blogia tai kirjoitanko tänne. Toistaiseksi olen ottanut vain kuvia picasaan tuosta.

https://plus.google.com/u/0/photos/118023503383997071586/albums/6071873170511148017

Jos ja kun osia löytyy, niin lumet kun sulaa niin tuon pitäisi näyttää jo joltain.

-pasi

tapsa

• Newbie
  • *
Vs: Honda Dream 305 CA77E projekti
« Vastaus #1 : 26 Lokakuu 2014, 18:25 »
Hienoa.. Näitä tarvitsemme.!

Nettisamurai

• Administrator
  • Full Member
    • SaarnoCom
Vs: Honda Dream 305 CA77E projekti
« Vastaus #2 : 27 Lokakuu 2014, 07:34 »
Loistavaa. Hyvä että tartuit rohkeasti hommaan. Tukea saat varmasti kerhon piiristä.
Voin suositella hyvää tekijää kurjimmille hommille. Katso http://japsistarat.fi/kauppa.html sivulta T.Kettunen.
Kettunen voi puhaltaa rungon ja pulverimaalata sen. Hän voi myös puhaltaa koneen lasikuulalla uudenveroiseksi. Kaasareiden käyttö ultrapesussa tekee niistä hellävaraisesti todella siistit.