Japsistarat > Japsistarat yleistä keskustelua

VAROITUS tapiolan seisonta-ajallinen liikennevakuutus

(1/1)

Lasse Aaltonen:
Otin pyörääni viime syksyllä Tapiolasta seisonta-ajallisen liikennevakuutuksen ja laitoin pyörän seisomaan koko vakuutuskaudeksi. Lakua tuli 13 € minimi maksuna. Vakuutusta otettaessa virkailija ei kertonut minulle kyseessä olevan vanhanaikaisesta  seisonta-ajalliseta vakuutukseta poikkeava tuote.
Otin pyörän kesäkuussa vakuutukseen 6 pv ajaksi. Tein ilmoituksen virkailijalle puhelimessa ja hänkään ei mainninnut tulkevan alskun suuruudesta.
Sain laskun 206 € tuosta 6 pv vakuutuksesta. Vakuutusmaksu on noin 15 kertainen verrattuna normaali vakuutushintaa ( 805 €/vuosi jaettuna 360pv). Kysyessäni syytä moiseen tähtitieteelliseen laksuun minulle selivitettiin, että vakuutusmaksu perustuu perusmaksuun ja kausi maksuun. Perusmaksu tulee voimaan jos pyörä on yhdennkin päivän vakuutuksessa. Nämä ehdot oli myös vakuutuehdoissa pienellä räntättynä, mutte missään ei mainittu perusmaksiun suuruutta tai perusmaksun ja vakuutukauden maksun suhdetta.
Kun pyysin virallista selvitystä asiasta, laskun kohtuullistamista sekä erittelyä laskusta sain vastineen Tapiolasta, että vakuutus on ehtojen mukainen ja vastauksessa oli myös kerrottu minne saa valittaa. Erittelyä en ole vielä saanut vaikka olen sitä useasti pyytänyt.
Olen vienyt asian vakutus ja rahoitus neuvontaa joka tutkii olenko saanut riittävästi asiasta tietoa ja ovatko vakuutusehdot kohtuuttomat. Odottelen vastausta, mutta nyt olen jo siirtänyt kaikki vakuutukseni pois Tapiolasta.
JOS SINULLA ON VASTAAVA TAPIOLAN VAKUUTUS PARAS TAPA PÄÄSTÄ EROON TUOSTA KOHTUUTTOMASTA LISÄMAKSUSTA ON IRTISANOA VAKUUTUS JA TEHDÄ UUSI JOSSAKIN PAREMMAT EHDOT ANTAVASSA VAKUUTUSYHTIÖSSÄ.

Lonely Lynx:
Jaa-a, minulle kerrottiin tuo käytäntö ja kerran vaihdonkin vakuutusta, kun tarvitsin pyörää kesäaikana. Mutta toisaalta, mistä vakuutusyhtiöstä saa talvipyörälle vakuutuksen 13 eurolla? Se on huipputarjous, jonka hyödyntämisen sain taas äsken aloittaa. Kohta on aika vaihtaa piikkirenkaat alle ja nauttia halvasta vakuutuksesta maaliskuun loppuun asti.

jouseon:
Minulla on yksi pyörä (johon vaan paperit) fenniassa ja sen saa maksutta seisontaan koko vuodeksi, mutta jos ottaa liikenteeseen on vuosimaksu yli 2000€. Se lienee ainoa yhtiö josta moisen vakuutuksen saa. En aio ottaa sitä liikenteeseen, mutta jos otan, vaihdan ensin vakuutusta tavalliseen ja toisesta yhtiöstä. Turvasta saa kohtuu hinnalla sellaisen, että talviaikaan maksu on muutamia kymppejä ja kesäaikaan sitten enemmän. Mutta kesäaikaan saa laitettua seisontaan jos pyörän käyttö vähäistä. Seisontaaika pitää olla vähintään kuukausi, muuten tulee koko ajalta maksu.

jouseon:
kesäaika lasketaan muistaakseni huhtikuusta lokakuuhun, jolloin voi laittaa seisontaan. Oma pyörä nykyää m rekisterissä ja maksut aika mitättömiä

jomi:
Kyllä IF:ssäkin on seisonta-ajallinen vakuutus...varsin hyvä juttu kun vielä sairastapauksen vuoksi suostuivat viimekesänä vaihtamaan ympärivuotisen seisonta-ajalliseksi. Lääkäri tosiaan kielsi ajelut 2 kk:ksi viime kesänä. Enkä aio enää ympärivuotista hankkiakkaan.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta