Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Suzuki yleistä keskustelua / Vs: Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 17 Kesäkuu 2018, 07:17 »



Stoori tallin uumenista majailevasta T250R:stä ;) oli aikoinaan faijan eka prätkä ja tämä kyseinen yksilö haettiin joulun alla 2009 keskeneriäisena projektina eräältä toiselta suzuki harrastajalta.   Moottori oli remontoitu mutta testata ei voinut ostotilanteessa sillä homma oli jätetty jonnin verran kesken >:(  Vaijerit ja akku kiinni, öljyt koneeseen ja polkemaan käyntiin, no ei kyllä luvannutkaan ennenkuin kaasin suoraan sylinteriin bensaa ja sitten se ulvo niin perkeleesti. Pitkän etsimisen jälkeen syy paikantui kaasutiimen luisteihin jotka olivat sekottuneet keskenään, luistit siis hiukan erimittaiset keskenään jolloin toinen kaasu jäi hiukkasen auki ja koko  kone huusi hoosiannaa.

12
Suzuki yleistä keskustelua / Vs: Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 16 Kesäkuu 2018, 10:02 »
Joo kyllä, eipä haittaa. Siisti ja huolellinen työnjälki on aina ilo ihmiskunnalle. Omat Suzuki-omistuskokemukset rajoittuvat GT 550 -73 vuosille -80-82 sekä autokaupassa vaihdossa syksyllä -83 tulleeseen vm -75 GT 125:een. Sanoinkuvaamattoman hieno hetki oli kuitenkin kesällä -89 kokeilla tuollaista sinivalkoista vm-86 viritettyä GSX 1100 R:ää. Siinä huomasi sen kolmentoista vuoden eron vm -73 Kawasaki H1D 500:een. Ei kun alat vain tekemään lisää, koskapa kerran homma näyttää käyvän kuin alapesu haulikolla.

Kiitokset Antero Viitala palautteesta, jokseenkin harvinaista saada näin rohkaisevia kommentteja.  Välillä tunnen olevani outo lintu tällä saralla kun kaikki motoristit on vanhoja partoja jotka yleensä vitut veisaa tämmöisen junnun tekemisistä.  Oon ajellut 9-vuotiaasta ja ropaamisen aloitin 14-vuotiaana enkä meinaa lopettaa ennekuin henki lähtee.  Olen syvästi huolissani moottoripyöräilyn tulveisuudesta sillä kokoontumista on saatanan vaikea löytää meikäläisn ikäistä kaveria saatika kaveria joka olisi kiinnostunut vanhoista moottoripyöristä tai niiden kunnostamisesta.   Jos voisin tulevaisuudesta elättää itseni kunnostamalla moottoripyöriä tekisin sen varmasti, ongelma vaan siinä että kellään ei ole kiinnostusta maksaa siittä vaan kaikki pitäisi tehdä ilmaiseksi.  Ihmettelen myös suunnattomasit tätä suomailaisten ainaista kiiinnostusta ja hypetystö pappatuntureita ja solikoita kohtaan.  Niillä on aina hinnat pilvissä sekö osien hinnat kasvaa. Tunturien hinnalla saat 3 20 vuotta vanhaa moottoripyörää enkä voi vaan ymmärtää sitä asiaa.
Tehkää japsistarat jotain äkkiä että saadaan uusia motoristeja ettei mun tarvitsee täällä ajella yksikseen 20 vuoden päästä!
13
Suzuki yleistä keskustelua / Vs: Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut Antero Viitala 15 Kesäkuu 2018, 06:19 »
Joo kyllä, eipä haittaa. Siisti ja huolellinen työnjälki on aina ilo ihmiskunnalle. Omat Suzuki-omistuskokemukset rajoittuvat GT 550 -73 vuosille -80-82 sekä autokaupassa vaihdossa syksyllä -83 tulleeseen vm -75 GT 125:een. Sanoinkuvaamattoman hieno hetki oli kuitenkin kesällä -89 kokeilla tuollaista sinivalkoista vm-86 viritettyä GSX 1100 R:ää. Siinä huomasi sen kolmentoista vuoden eron vm -73 Kawasaki H1D 500:een. Ei kun alat vain tekemään lisää, koskapa kerran homma näyttää käyvän kuin alapesu haulikolla.
14
Suzuki yleistä keskustelua / Vs: Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 15 Kesäkuu 2018, 05:52 »
Valmista palikkaa
 :D





Katetta kiinni :arrow:




Ja Suikat rivissä

15
Suzuki yleistä keskustelua / Vs: Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 15 Kesäkuu 2018, 05:44 »
Katteiden suttaamista :roll:





16
Suzuki yleistä keskustelua / Vs: Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 15 Kesäkuu 2018, 05:38 »
Mitäs tässä välissä sitten tehtiinkään....


PikkuOsien lajittelua, puunausta, hiomista,  maalausta



Putken kihnuttamista porakoneella


17
Suzuki yleistä keskustelua / Vs: Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 15 Kesäkuu 2018, 05:29 »
Tarinaa ja kuvaa  keskimmäisestä eli 1985 gsxr750

Projektin alussa kun pyörä oli lähes ajokuntoinen


ja valmiina kaiken urakoinnin jälkeen...


18
Suzuki yleistä keskustelua / Moposta prätkään!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 15 Kesäkuu 2018, 05:18 »
Moro! Haittaako ihmisiä jos vähän kertoilen tänne juttuja joita on tullut tehtyä suzuki merkkisten mopojen kanssa tai ylipäätään mopojen ;)

Laitetaas alkuun yhteiskuva  mopoista





Siinä siis  70, 80 ja 90-luvun pyörien eroja 8)
19
Japsistarojen tapahtumat / Suzuki Rompetori Rengossa 16.6!
« Uusin viesti kirjoittanut suizaman 12 Kesäkuu 2018, 04:46 »
Suzuki ja toyota rompetori 16.6 klo 10.00- 17.00. Paikka Haapainlahdentie 18, 14300 Renko. Osia mmm rg125; t250, hsxr 750 1985 ja gs650gl...... huom! Säävaraus
20
Kawasaki tekninen foorumi / KZ1000 1976 käy vain kahdella pytyllä?
« Uusin viesti kirjoittanut OlliR 10 Kesäkuu 2018, 21:45 »
Hei. Nyt kaipais hieman vianhakuvihjeitä.  Viime kesänä hankittu Kawasakini KZ1000 1976 oli kevättalvella perushuollossa ja ilmeisesti toimi normaalisti koekäytössä,  kuten viime kesänäkin ajossa, aivan normaalisti. Huollon jälkeen otin maalauskorjausten vuoksi tankin ja sivukopat pois ja kävin läpi samalla kontaktinparannusaineen kanssa lähes kaikki liittimet. Tulppan johtoihin, tulppiin, kärkiin jne en koskenut laisinkaan. Mikähän mahtoi mennä pieleen kun nyt Kawa käynnistyy vain 1+4 pyttyjen osalta. 2ja3 jää kylmäksi. Katselin jo että puolien johdot näyttäisi olevan paikoillaan. Osaako joku auttaa millaisella prosessilla pitäis alkaa yleismittarilla todentamaan että piuhat on oikein. En usko niitä sotkeneeni, mutta mene ja tiedä... Vai mistäköhän tuo vois johtua...?
     
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10